nedelja, 19. maj 2013

Poceni lektoriranje

Zadnjič sem lektorirala neko diplomsko nalogo in se kot diplomirana slovenistka zgražala nad napakami in nepismenostjo kandidata. Na koncu je oddal tako diplomsko nalogo. Lektoriranje pač ni bilo obvezno in se je vmes premislil. Njegovo nalogo so brez problema sprejeli. Jaz bi jo zavrnila po celi črti. Vem, da postavljanje vejic predstavlja problem, tega ne zamerim nikomur, saj jih še sama ne znam čisto dobro postavljati, a da vejica stoji pred KI, pa ve že vsak otrok v osnovni šoli, razen če ne gre za sklop priredno-podrednega veznika. Ne vem, očitno sem že tako v svoji poklicni deformaciji, da me take stvari preveč vržejo s tira. Ljudje vseskozi tulijo, da je potrebno ohranjati čistost jezika, pa novinarji vse pogosteje uporabljajo take in drugačne poslovenjene spakedravščine. Lektor je po novem lahko že vsak, ki malo obvlada slovenski jezik, diplomirani slovenisti pa naj se, po domače povedano, jebemo, saj 4 leta, z absolventom vred 5, guljenja klopi, padanja na izpitih ni nič. Jah, avtomehanik lahko napačno privije gumo in povzroči nesrečo, a tudi nepravi lektor lahko naredi napako.
Ne, ubiti ali Ne ubiti! -- razlika je očitna in te lahko stane življenja.
Če kdo rabi poceni in kakovostno lektoriranje, naj piše na lektoriranje87@gmail.com!

2 komentarja:

  1. Ups, nisem vedla, da si tudi lektorca. Se že vnaprej opravičujem za vse slovnične napake.

    Me pa tudi jezi, da novinarji ne uporabljajo več rodilnika (ga raje zamenjajo s tožilnikom). :-(

    OdgovoriIzbriši
  2. Ni panike, saj jih jaz tudi delam. :) Za sabo je najtežje popravljati, tudi mene najbolj razjezijo novinarji, zanikanega rodilnika res sploh ne poznajo več.

    OdgovoriIzbriši